Severozápad Mallorky

Dračí ostrov, pobřežní magistrála
Z Palmy pojedete na Andratx, dvěma tunely se dostanete do horských oblastí masívu Sierra de Tramontana. Chceteli poznat jiná letoviska, odbočte za druhým, 800 m dlouhým tunelem vlevo směrem na Camp de Mar a pokračujte na Port de Andratx, místa oblíbená umělci, modelkami a jinými osobnostmi. Dál pokračujte do vesničky San Telmo (Sant Elm). Od pláže uvidíte zříceninu hradu ze 13.st., bývalého pirátského lazaretu. Zajděte do přístavu, odkud vyjíždějí loďky na ostrov Dragonera (viz.Okolní ostrovy).
Vracejte se na Andratx. V zatáčce uvidíte vesnický hřbitov. Je jiný než naše hřbitovy, zemřelé nepohřbívají do země, ale do vyzděných stěn. Andratx je ospalé vnitrozemské městečko. V jeho polovině odbočte na Valldemosu a Soller. Tím se dostanete na pobřežní magistrálu se spoustou serpentin a nádherných výhledů. První pohled, který stojí za zastávku je těsně před vjezdem do tunelu s okny. Záliv pod vámi je kouzelný. V zatáčce uvidíte restauraci Mirador Roca, stojí na skalním převisu asi 200 m nad mořskou hladinou 100 m dál je rozhledna. Za Estellencs stojí u cesty nejstarší protipirátská věž, atalaya Ses Animes z 15.st. Ze stanoviště hlídek je výhled na nádherné horské pobřeží. Dál vede cesta přes Banyalbufar s rozsáhlými arabskými terasami.Jinde na terasách pěstují olivy, tady rajčata. Z nádrží si vodu rodiny dělily stylem:„Ber kolik chceš, ale jen v určený čas denně.“
Na nejbližší křižovatce se rozhodnete, zda v Esporles navštívíte statek La Granja a vrátíte se do Palmy, nebo pojedete na Valldemosu (obě viz. okruh kulturněhistorický), za ní směrem na Soller leží Deia, dle většiny průvodců nejkrásnější obec ostrova. Před Deiou zastavte u sídla arcivévody Ludvíka Salvatora Son Marroig. Bratr posledního rakouského císaře zde žil přes 30 let a ve svých dílech popisoval zdejší přírodu. Pohřben je na jednom ze svých panství v Brandýse nad Labem. Koupání si můžete dopřát za Deiou – nenápadná odbočka doleva vás dovede k zálivu Cala Deia. Do Palmy se vrátíte přes Valldemosu. Odtud vyniknou olivové terasy kontrastující s malebnou Deiou. Druhá možnost je pokračovat do Solleru. Mezi Sollerem a Palmou je jediný placený úsek ostrova – 3 km dlouhý tunel pod horou Alfabia. Před turnikety je odbočka na starou cestu. Serpentiny se vám odmění nádhernými výhledy.
Ze Solleru můžete pokračovat po magistrále, navštívit Calobru, klášter Lluc, či dorazit až na Formentor.